RAMSLÖK & LAKRITS

0kommentarer

 
 
 
 
 
 
 
Igår fick jag ny energi genom umgänge med några sköna damer. God mat & trevligt sällskap är en av de saker i livet som av mig uppskattas väldigt mycket. 
Desserten var för oss en nygamla favorit; lakritspannacotta med färska hallon. Vilken fantastisk kombination!!!
Vi smaksatte pannacottan med lakritspulver från Ramlösa Lakritsfabrik.
En annan goding som ska avnjutas hela helgen är ramslöken jag fick som gåva. En hel kasse med nyplockad ramslök fick jag. Lyx!!!!!!!! För er som inte träffat på ramslök tidigare kan jag berätta att det är sällsynta, späda blad med mild lösmak som växer i vår natur på utvalda ställen. 
Till kvällen får det nog bli en sallad med ramslök, gorgonzola & valnötter till den grillade köttbiten...
 
Trevlig helg på er!
 
 
 
Morgonsmörgåsen "Plain", ramslök & kyckling.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej