FRIDAY I'M IN LOVE!

0kommentarer

 

 

 

Monday, you can hold your head

Tuesday, Wednesday, stay in bed

Thursday, watch the walls instead

It's Friday I'm in love!

 

 

 

Ja, jag vet! Ni har hört den förut men jag säger bara; ni kommer få höra det fler gånger!!!

FRIDAY I'M IN LOOOOOOVE!

 

I morgon är vi där igen. Fredag! Å här kommer min favoritfredagsrätt. Pasta med tryffel, brynt smör & parmesan. Pricken över i:et är färsk hemmagjord pasta om man har möjlighet att göra det.

Sååååå min kära vänner! Ha en fin fredag & helg!

Det ska jag försöka ha trots att min käresta är bortrest...

 

 

 

 

 

 

PASTA MED TRYFFEL, BRYNT SMÖR & PARMESAN

4 portioner

 

6oo g linguine

5-6 msk brynt smör

tryffelolja, gärna vit tryffel

rikligt med finriven parmesan, helst Parmigiano-Reggiano

nymald svartpeppar

Smält smör i en kastrull & vispa kontinuerligt tills smöret blir brunt. Ta av plattan och filtrera genom t ex melittafilter.

Koka pastan al dente. Låt rinna av i ett durkslag.  Häll tillbaka pastan i kastrullen & blanda med brynt smör & smaksätt med tryffelolja efter behag. Lägg upp i djupa tallrikar & strö över mycket parmesan.

Servera med nymald svartpeppar & eventuellt lite havssalt.

Njut!

 

 

Kuriosa om tryffel

 

 

 

 

 


Kommentera

Publiceras ej