SAMMANFATTNING

0kommentarer

 
 
 
 
 
 
 
 
Våren & försommaren är tyvärr alltid en tid då man är som mest uppbokad. Det är då man egentligen ska vara ledig, ta vara på varje minut & njuta i fulla drag när naturen blommar upp efter den kalla & mörka vintern. Tyvärr har det varit en stressig tid & kalendern har varit fullproppad varje vaken minut. Lite roliga saker har vi dock hunnit med. Vi var på Pinks konsert i Globen i slutet av maj. My god vilken artist!!! Inte nog med att hon har en röst utan dess like. Kvinnan är akrobat dessutom & svingar sig runt bland linor, gungor etc samtidigt som hon sjunger klockrent. Där kan man snacka om att vara vältränad. En tuff brud. Trots denna tuffhet & kaxighet så är Pink otroligt ödmjuk mot sin publik & hon bjöd verkligen på sig själv.
 
 
 
 
 
 
Vi har även varit till London på weekend för att fira mannens jämna födelsedag. 4 intensiva dagar där vi hann med i stort sett allt. Vi måste nog åka tillbaka igen för att bara vara & njuta av nuet & atmosfären...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Afternoon tea...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
The Hummingbird Bakery i Notting Hill
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har även haft besök av min pappa från Prag. Han fick med sig en laddning bröd hem.
 
 
 
 
 
Eftersom vi flydde hemifrån när mannen fyllde år fick det bli fika för de närmaste när vi kom hem. Tårtan är gjord av min kusindotter. Den var smaksatt med hallon, grädde & lemoncurd & dekorerad med huvudpersonens intressen...
 
 
 
 
Igår träffade jag den här gobiten. Ludvig 11 månader som jag är stolt moster till 
 
 
 
 
 
 
 
Ja ni, månaden som gått har rullat på i ett raskt tempo. Tjejkvällar, sommaravslutning med jobbet, födelsedagar, avslutningar, uppvisningar, konserter, midsommarfirande etc. Listan kan göras lång. Jag har givitvis hunnit med lite bakning mellan varven. Har några godingar på lut. Recepten kommer här på bloggen inom kort. Just nu jäser en variant av Saras bröd Prästost & Kummin. Min variant är dock bakad med råg i stället för dinkel & med whiskeyost i stället för präst. Ser ut att bli fint...
Nästa helg är det Power meet här i Västerås. Då jobbar jag sen är det 1 vecka kvar till den efterlängtade sommarsemestern. 
 
Vi ses snart igen!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej