SPA & MYS I TROSA

0kommentarer

 
 
 
 
 
 
 
 
 
För ett tag sedan blev jag bjuden på Spa i Trosa av min fina kusin. En jättetrevlig utflykt genom ett svinkallt, soligt & rimfrostat landskap.
 
Vi stannade till på Saltå Kvarn i Järna där jag shoppade loss rejält i kvarnbutiken för framtida bakning. Där finns även ett café & vi bestämde oss för att intaga vår lunch där. Allt är vällagat & givetvis kommer brödet från deras egna bageri. Åt en "fröig" smörgås med hommus & soltorkade tomater. Sen en lite minisemla därefter. Kommer ta en liten utflykt dit i sommar tror jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I Trosa strosade vi omkring i de små fina butikerna & bland alla vackra hus. Gud så vackert det är i Trosa! Måste ta med mannen hit någon gång & romantisera...
Efter det så värmde vi oss vid brasan på Trosa Stadshotell innan vi högg in på deras fantastiska afternoon tea. Nybakade scones, marmelader, ostar, kallrökt lax, rökt lammfiol, skagenröra, smoothies, små minidesserter, hemgjort godis, nötter, kakor, olika te-sorter & kaffe. Vi var näst intill döende efteråt men det var det värt.
Sen blev det Spa på Stadshotellet. Vi bubblade, bastade både ång- & torrbastu, hade ansiktsmasker, slappade i Aroma-rummet, låg i vilstolar & surrade, mumsade frukt & drack juicer. Så skönt & så välbehövligt då jag vid tillfället inte mådde särskilt vidare. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fantastiska Marsipangården
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack fina Cathrine för en jättemysig & skön dag!
 
Loves you!
 
💕
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej