ANNA & FANNYS PARISISKA BRÖD

0kommentarer




Under valnötsträdet är en underbar kokbok gjord av Anna & Fanny Bergenström. Boken är indelad i kapitel utifrån de råvaror som är deras favoriter. T.ex. avokado, chili, ingefära, vanilj etc. Otroligt bra recept som vem som helst klarar av.

För mig doftar boken & recepten sommar. Så nu sitter jag här i försommarnatten & bläddrar bland recepten & planerar massa gott till semestern som börjar snart.

Medan jag sitter här ligger en fin deg på jäsning. Ett recept från ovan bok som jag konstruerat om lite. Brödet härstammar från ett litet Parisbageri i närheten av Sacré Cœur. Spännande smaksättning med frön såsom sesam, vallmo, solros, fänkål & spiskummin. I mitt recept finns det så klart surdeg. Har tänkt att skjutsa in degen i kylen när den jäst 2 timmar i rumstemperatur. Där får den stå tills i morgon.

Rapport & recept kommer sen!

God natt!

 

 

Vallmo