SUMMERING

0kommentarer

 

 

 

 

 

2011 & början av 2012 har varit tungt. Tungt på många sätt & vis. En rad händelser & upplevelser under 2011 gjorde att min vinter kantades av sjukdom, dålig sömn, deppighet & olustkänsla i allmänhet. Kontentan har blivit att jag dragit mig undan lite från det mesta i mitt liv. Jag håller mig på min kant så att säga. Det är när en kris hälsar på i ens liv som man märker vilka som står en närmast. Vilka som är ens riktiga vänner. Det är inte alltid som man tror.  Sååå kära ni; svarar jag inte när ni ringer eller att ni inte hör ifrån mig på ett tag så betyder det inte att jag inte finns där. Det gör jag! Behöver bara pausa emellanåt.

 

Just nu rehabiliterar jag mig själv & börjar så sakteligen må lite bättre men det är en bit kvar. Jag är på min vakt & lyssnar på kroppens signaler. Behövs vila så vilar jag. Försöker lägga massa måsten åt sidan & ägnar mig åt de små glädjeämnena i livet.

Förutom de små glädjeämnena i livet, ser jag just nu fram emot sommaren då jag ska bli moster igen åt en liten kille.

 

Bakning är en del av mitt liv om ni inte redan märkt det :-)

Kikade in på bästa Saras blogg & fann ett recept på solrosbröd som jag givetvis var tvungen att göra om på mitt egna sätt. Därför jäser just nu en solros- & sesamlevain i kylen som ska bakas ut i morgon kväll. Något att se fram emot? Ja faktiskt! För mig ger det en viss form av tillfredsställelse…

 

Sköt om er!

 

Kram Marléne

 

 

Kommentera

Publiceras ej