Fläskpannkaka

1kommentarer

Veckans husmansklassiker blev fläskpannkaka. Så underbart gott serverad med rårörda lingon & rivna morötter. Dubbel sats pannkakssmet med extra salt & extra ägg. Brynt stekfläsk & sen gratinera. Mumma!

Igår kväll tjuvsmakade vi på glöggen. Blossa 08 hade premiär på Systembolaget igår. Vi inköpte ett litet "förråd" så vi klarar oss fram till jul. Smaken är, som jag nämnt tidigare, blåbär & kryddnejlika. Jättefin blå flaska. Smaken är lite stark & absolut inte en sötsliskig glögg. Föll mig i smaken & ska njuta av den lite då & då framöver...

Jag skriver inte mer idag för jag är så mätt. Åt alldeles för mycket. Som vanligt ;- )

1 kommentarer

doktor skogstokig

29 Jan 2009 12:06

Mitt bästa ugnspannkaketips; byt ut ca var 5:e deciliter mjölk mot vatten i smeten. LÅter konstigt, men det gör att ytan blir alldeles frasig, och jättegod. Det näst bästa tipset är att göra massor av pannkaka, låta den kallna, skära i småbitar och sedan steka den på Murikkahäll eller i gjutjärnspanna över öppen eld utomhus tillsammans med bacon från carlströms. GUdomligt

Kommentera

Publiceras ej