HURRA VAD BRA!

0kommentarer

 

 

 

 

 

Ja men hur bra blev det inte då! Durumpavén! Jättebra!
Ett jättevackert & gott bröd!
Ändrade lite i receptet för att det skulle passa mig. Inga stora förändringar. Följde receptet i föregående inlägg & bakade på 200 g flytande vetesur men fegade ur & tillsatte 15 g russinjäst (vildjäst). Jag körde alla ingredienser utom saltet i 10 minuter på låg hastighet. Tillsatte saltet & körde ytterligare 5 minuter på högre hastighet. Degen fick vila 1 timme i rumstemperatur för att sedan vikas & skickas in i kylen. Vid gräddningen drog jag ner temperaturen från 275 grader till 225 grader efter 5 minuter. Vädrade två gånger under gräddningen & mitt bröd var färdiggräddat med en innertemperatur på 98 grader efter 40 minuter.
Det här brödet kommer jag definitivt baka igen :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

Publiceras ej